W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej lub wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka cookies.

Regulamin

WSTĘP Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w „KLIMAR - M.KLITYŃSKI, N.KLITYŃSKI” SP. J., w szczególności określa rodzaje i zakres świadczonych usług, warunki świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.




Rozdział 1

Postanowienia ogólne


Definicje pojęć użytych w Regulaminie:

a. Ogólne Rozporządzenie o ochronie danych - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119).

b. Sprzedawca - "KLIMAR - M.KLITYŃSKI, N.KLITYŃSKI" SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Suchym Dworze, adres: ul. Wrocławska 3, 52 – 200 Suchy Dwór, NIP: 8991710243, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez VI Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego dla Wrocławia - Fabrycznej pod nr KRS: 0000006070, posiadająca REGON: 930932637. Kontakt: e-mail: biuro@klimar-narzedzia.pl, tel.: (71) 316-40-07, (71) 316-40-08, Fax: (71) 316-40-02.

c. Klient - osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13 rok życia - przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18 roku życia, do zawarcia umowy wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego, w tym również konsument w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 ze zm.), a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać zamówienia lub korzysta z innych usług Sprzedawcy.

d. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej, a w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej – przedsiębiorcą dokonującym ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

e. Produkt/Produkty/Towar/Towary – rzecz lub rzeczy będące przedmiotem sprzedaży przeprowadzanej zgodnie z niniejszym Regulaminem. Produkty oferowane przez Sprzedawcę pochodzą bezpośrednio od Producentów i są produktami oryginalnymi i markowymi.

f. Dzień roboczy - dzień od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, o których mowa w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. 1951 nr 4 poz. 28 ze zm.).

g. Cennik - spis produktów z podaniem ich cen, znajdujących się w ofercie Sprzedawcy.

h. VAT – podatek od towarów i usług, o którym mowa w ustawie z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

i. Zamówienie – zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Klientem umowa, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność zamówionego Towaru i wydać mu Towar, w tym poprzez przesłanie Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta, a Klient jest zobowiązany Towar odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę. Zamówienie zawiera informację o nazwie, ilości, cenie Towaru, niezbędnych do realizacji Zamówienia danych Sprzedawcy i Klienta, określenie sposobu płatności oraz sposobu i miejsca dostawy lub odbioru osobistego Towaru.

j. Ostatnia najniższa cena w ciągu 30 dni - najniższa cena, w jakiej Towar był dostępny u Sprzedawcy w ciągu ostatnich 30 dni.

k. Cena promocyjna - cena Towaru u Sprzedawcy po obniżeniu w związku z ogłoszeniem przez Sprzedawcę promocji.

l. Regulamin – niniejszy dokument.




Rozdział 2

Rodzaje i zakres świadczonych usług


1.Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży Towarów, w tym sprzedaży na odległość pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem przy wykorzystaniu telefonów, korespondencji email, systemu B2B Sprzedawcy oraz przy osobistym złożeniu Zamówienia w siedzibie Sprzedawcy.

2.Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin w swojej siedzibie, jak również w formie elektronicznej na stronie internetowej http://www.klimar-narzedzia.pl/. Klienci mogą w dowolnym czasie: uzyskać dostęp do Regulaminu, utrwalić go, pozyskać i odtworzyć poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku danych.

3.Przedmiot sprzedaży stanowią Towary oferowane w ramach działalności Sprzedawcy. Wszystkie Towary oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na rynek polski.

4.Obok dostępnych w siedzibie Towarów (umieszczonych na ekspozycji) zamieszczone są podstawowe informacje wskazujące na pełną nazwę Towaru, jego rodzaj, producenta (markę) oraz cenę. Jeżeli Towar sprzedawany jest w zestawie z innymi elementami, informacja zawiera również wskazanie tych elementów.

5.Ceny Towarów są podane są w złotych polskich i zawierają obowiązujący podatek VAT (są cenami brutto).

6.Towary objęte promocją są w widoczny sposób oznaczone z uwzględnieniem najniższej ostatniej ceny w ciągu 30 dni oraz ceny promocyjnej. Informacje na temat Towarów sprzedawanych w siedzibie Sprzedawcy oraz informacje dotyczące aktualnych promocji znajdują się również w systemie B2B Sprzedawcy.




Rozdział 3

Warunki świadczenia usług


1. Sprzedawca świadczy usługi na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie lub indywidualnej ofercie, jeśli taka została złożona i przyjęta przez Sprzedawcę.

2. Klient zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.




Rozdział 4

Polityka Prywatności


1.Administratorem danych osobowych Klientów jest „KLIMAR - M.KLITYŃSKI, N.KLITYŃSKI” SP. J.

2. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na zasadach określonych w Ogólnym Rozporządzeniu o ochronie danych, Ustawie o ochronie danych osobowych, Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz postanowieniach niniejszego Regulaminu.

3. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych dane osobowe Klienta w przypadku usług, o których mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. a i b będą przetwarzane na podstawie zgody Klienta w celu przesyłania informacji handlowych na podany przez Klienta adres e-mail oraz kontakt z Klientem w przedmiocie towarów i usług oferowanych przez Sprzedawcę.

4. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych dane osobowe Klienta w przypadku usług, o których mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. c – g, będą przetwarzane w celu świadczenia usług mających na celu umożliwienie zawierania umów sprzedaży towarów oferowanych przez Sprzedawcę i składania przez Klienta reklamacji, a także zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych dane osobowe jako prawnie uzasadniony interes administratora danych w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami prawnymi Klienta z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz poprawy jakości obsługi.

5. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) w odniesieniu do monitoringu Sprzedawcy – dane takie będą przetwarzane w celu ochrony bezpieczeństwa osób i mienia w siedzibie Sprzedawcy, utrwalanie materiału dowodowego na wypadek popełnienia przestępstwa na terenie siedziby Sprzedawcy.

6. Dane osobowe zgromadzone przez Klientów mogą być udostępnione:
1) odpowiednim organom państwowym na ich żądanie na podstawie odpowiednich przepisów prawa,
2) innym osobom i podmiotom - w przypadkach przewidzianych przez przepisy prawa w tym podmiotom współpracującym z administratorem na podstawie pisemnych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji określonych w umowie zadań i usług na rzecz administratora, w szczególności w zakresie obsługi prawnej, doradczej czy usługi IT.

7. Przetwarzanie danych osobowych Klientów oraz wprowadzonych przez nich danych osobowych dotyczy:
a) danych niezbędnych do zawierania umów i realizacji złożonych zapytań ofertowych oraz zamówień: - imienia i nazwiska, - adresu do korespondencji, - adresu email, - numeru telefonu, - w przypadku firmy – nazwy firmy oraz NIP, - innych danych wskazanych przez Klienta w celu dostawy towaru i wystawienia faktury;

b) danych identyfikacyjnych niezbędnych do zgłoszenia reklamacji: Zgłoszenia gwarancyjnego: - imienia i nazwiska lub nazwy Klienta, - adresu do korespondencji, - numeru telefonu, - adresu email, - NIP; Zgłoszenia reklamacyjnego : - imienia i nazwiska, - adresu do korespondencji, - numeru telefonu, - adresu email, - numeru konta bankowego; - NIP;

c) danych niezbędnych do obsługi systemu B2B: - nazwy Klienta, - adresu, - adresu email, - NIP.

8. Usługodawca zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Klientów, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom trzecim lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.

9. Dane Klientów przetwarzane będą:
a) w przypadku usługi, o której mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. a –do momentu zaprzestania działalności z zakresu marketingu bezpośredniego w postaci przesyłania informacji handlowych na temat produktów oferowanych przez Sprzedawcę;
b) w przypadku usługi, o której mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. c – do momentu zakończenia kontaktu w sprawie zgłoszonej realizacji danego zapytania ofertowego lub Zamówienia;
c) w przypadku usług, o których mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. a,b,c,d - g przez okres istnienia konta w systemie B2B w ramach usług bądź przedawnienia roszczeń wynikających z zawartej umowy;
d) w przypadku usług, o których mowa w Rozdziale drugim, ust. 1 lit. f przez okres 3 miesięcy. 10. Podanie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest niezbędne w celu świadczenia przez Sprzedawcę. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.

11. Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Klienta narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

12. W celu realizacji powyższych uprawnień należy skontaktować się z Administratorem danych, czyli „KLIMAR - M.KLITYŃSKI, N.KLITYŃSKI” Sp. j., ul. Wrocławska 3, 52 – 200 Suchy Dwór, TEL:+.693 562 905., email administrator@klimar-narzedzia.pl.

13. Po zakończeniu korzystania przez Klienta z usług świadczonych przez Sprzedawcę, na skutek wypowiedzenia, odmowy akceptacji zmian Regulaminu, dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane w zakresie koniecznym do realizacji następujących celów:
1) dochodzenia odpowiedzialności w związku z naruszeniem przez Klienta przepisów prawa oraz Regulaminu,
2) stwierdzenia, czy korzystanie przez Klienta z usług było zgodne z Regulaminem oraz przepisami prawa.




Rozdział 5

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych


1. Klient odpowiada za prawidłowość i aktualność przekazanych danych osobowych. W razie uzasadnionych wątpliwości co do rzetelności danych Sprzedawca ma prawo żądać udokumentowania prawidłowości danych przez Klienta.

2. Przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać na zasadach wskazanych w Rozdziale 4 Regulaminu.

3. Jeżeli następuje wyrażenie zgody przez Klienta, zawsze ma ono charakter dobrowolny.




Rozdział 6

Warunki zawierania i rozwiązywania umów


1.Sprzedawca zobowiązuje się do rozpoczęcia świadczenia usług najpóźniej w terminie 7 dni roboczych od daty zawarcia umowy tj. złożenia Zamówienia.

2.Zamówienia można odbierać osobiście lub zostaną one dostarczone za pośrednictwem dostawcy Sprzedawcy lub firmy spedycyjnej. Koszt takiej dostawy ponosi Klient.

3.Informację promocyjną lub handlową uważa się za zamówioną, jeżeli Klient wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji.

4. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania ofert poprzez bezpośredni kontakt pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

5. Zapłata za Towary może być dokonana gotówką, kartą kredytową, kartą płatniczą lub przelewem. Do każdego zakupionego Towaru Klient otrzyma paragon fiskalny lub fakturę VAT. W celu uzyskania faktury VAT Klient zobowiązany jest poinformować o tym fakcie pracowników Sprzedawcy przed dokonaniem płatności. Sprzedawca wystawia faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2021, poz. 685).

6. W przypadku sprzedaży towaru Klientowi niebędącemu Konsumentem rękojmia za wady, o której mowa w Kodeksie Cywilnym jest wyłączona. Nie dotyczy to sytuacji, w której wada została zatajona podstępnie przez Sprzedawcę przed Klientem.

7. Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów Towarów zakupionych stacjonarnie, jak również nie dokonuje wymiany Towarów zakupionych stacjonarnie, w związku z czym Sprzedawca zwraca się z prośbą o dokonywanie przemyślanych zakupów przez Klientów.




Rozdział 7

Tryb postępowania reklamacyjnego oraz gwarancyjnego, prawo do odstąpienia od umowy


1. Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub importera (dalej również jako: gwarant). Udzielenie gwarancji następuje przez złożenie oświadczenia gwarancyjnego, które określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Klienta w przypadku, gdy Towar nie ma właściwości określonych w tym oświadczeniu. Wraz z Towarem objętym gwarancją, Sprzedawca wydaje Klientowi dokument gwarancyjny stanowiący podstawę dochodzenia roszczeń gwarancyjnych. Dokument gwarancyjny każdorazowo zaopatrzony jest w opis postępowania gwarancyjnego. Gwarancja może zostać udzielona również przez gwaranta w jego Regulaminie. W przypadku wątpliwości zachęcamy do kontaktu ze Sprzedawcą.

2. Towar jest niezgodny z umową, gdy:
a. nie odpowiada opisowi podanemu przez Sprzedawcę,
b. nie odpowiada próbce lub jest niezgodny z wzorem zaprezentowanym Konsumentowi,
c. nie nadaje się do celów określonych przez Konsumenta, o których poinformował Sprzedawcę przed zawarciem umowy,
d. nie odpowiada właściwościom, które są przypisywane towarom tego samego rodzaju,
e. nie posiada cech, których Konsument może racjonalnie oczekiwać,
f. nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie oświadczeniom publicznym Sprzedawcy, producenta lub ich przedstawicieli.

3. W przypadku niezgodności towaru z umową Konsument może domagać się:
a. naprawy towaru lub wymiany na nowy,
b. stosownej obniżki ceny lub odstąpienia od umowy (w sytuacji, gdy wada jest istotna).

4. Konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy, jeżeli Sprzedawca:
a. odmówił naprawy lub wymiany towaru,
b. nie naprawił lub nie wymienił towaru,
c. próbował naprawić lub wymienić, ale towar nadal jest niezgodny z umową,
d. oświadczył, że nie naprawi lub nie wymieni towaru w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

5. W przypadku wystąpienia istotnej niezgodności z umową, Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do naprawy lub wymiany.

6. Naprawa lub wymiana, powinna nastąpić:
a. w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta,
b. bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył – koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.

7. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Konsumenta, jednak jeżeli żądanie Konsumenta jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów od Sprzedawcy, może od zastąpić naprawę wymianą i odwrotnie.

8. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową trwa 2 lata od dnia wydania towaru.

9. Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Reklamacja powinna zawierać:
a. opis braku zgodności towaru z umową,
b. żądanie Konsumenta,
c. dowód zakupu: np. paragon, wydruk z karty płatniczej, e-mail z potwierdzeniem zakupu, świadkowie. Sprzedawca nie może uzależnić przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu,
d. dane Klienta umożliwiające jego identyfikację tj. w szczególności imię i nazwisko/nazwę, adres, telefon kontaktowy.

10. Po złożeniu Reklamacji lub wraz z nią należy dostarczyć Towar do Sprzedawcy.

11. Sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację Konsumenta w czasie 14 dni (kalendarzowych) od jej złożenia. Przekroczenie tego terminu oznacza uznanie reklamacji za zasadną.

12. Koszty naprawy lub wymiany towaru ponosi Sprzedawca. Podobnie jest w przypadku odesłania wadliwego towaru na adres wskazany przez Sprzedawcę.

13. Reklamowany Produkt powinien zostać zapakowany do wysyłki w sposób zapewniający jego bezpieczny transport. Zalecamy zapakowanie reklamowanego Produktu w oryginalne opakowanie dostarczone w momencie zakupu.

14. Rozpatrzenie zasadności reklamacji następuje po otrzymaniu Sprzedawcę reklamowanego produktu wraz z jego wyposażeniem, zgłoszeniem reklamacyjnym oraz dowodem zakupu lub innym równoważnym dokumentem stwierdzającym dokonanie zakupu.

15. Konsument zostanie powiadomiony o decyzji reklamacyjnej pisemnie, drogą komunikacji wskazaną przez Konsumenta.

16. W przypadku uznania przez Sprzedawcę roszczenia Konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową:
a) polegającego na wymianie Produktu wadliwego na wolny od wad, reklamowany Produkt zostanie wymieniony na wolny od wad niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty podjęcia decyzji reklamacyjnej,
b) polegającego na usunięciu zgłoszonej wady, reklamowany produkt zostanie naprawiony niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty podjęcia decyzji reklamacyjnej,
c) polegającego na obniżeniu ceny towaru, Sprzedawca zwróci Konsumentowi kwotę stanowiącą różnicę pomiędzy ceną zapłaconą przez Konsumenta, a wartością wadliwego Produktu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty podjęcia decyzji reklamacyjnej. Obniżenie ceny produktu może nastąpić wyłącznie w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu z wadą pozostaje do wartości produktu bez wady, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie,
d) polegającego na odstąpieniu od umowy, Sprzedawca zwróci Konsumentowi należną kwotę niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty podjęcia decyzji reklamacyjnej.

17. W przypadku nieodebrania przez Konsumenta produktu z naprawy od kuriera (dotyczy to również produktów, które zostały uznane jako reklamacja nieuzasadniona), Sprzedawca wezwie Konsumenta, do odbioru produktu w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania.

18. W przypadku, gdy Konsument nie odbierze reklamowanego produktu w terminie opisanym w punkcie powyżej, Sprzedawca wyśle do Konsumenta drugie wezwanie do odbioru produktu, wyznaczając na odbiór dodatkowe 14 dni od daty otrzymania przez Konsumenta wezwania, pod rygorem naliczenia opłat z tytułu bezumownego przechowywania rzeczy.

19. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu opisanego w punkcie powyżej, Sprzedawca jest uprawniony do naliczania opłat za bezumowne przechowywanie towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami.

20. W przypadku gdy kupujący jest Konsumentem i dokonał on zakupu Towaru na odległość, może skorzystać z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyn w terminie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć również wypełniając stosowny formularz przedstawiony poniżej.

21. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o Konsumenta decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

22. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

23. Towar należy odesłać na adres Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Towar zostanie odesłany przed upływem terminu 14 dni. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.




Rozdział 8

Postanowienia przejściowe i końcowe


1.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego (Dz. U. 1964r. nr 16, poz.93 z póź. zm.), oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

2. Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z niniejszego Regulaminu jest sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy, z wyłączeniem sytuacji, gdy Klientem jest Konsument.

3.Prawem właściwym dla umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, której przedmiotem są usługi świadczone przez Sprzedawcę na warunkach określonych w Regulaminie, jest prawo polskie. Kupujący będący konsumentem, po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej określonej w niniejszym Regulaminie, przy aprobacie Sprzedawcy, ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy właściwym miejscowo Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Konsumenci/Rozstrzyganie sporów konsumenckich". Klient będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Spory pomiędzy Sprzedającym i Klientem związane z usługami świadczonymi przez Sprzedawcę mogą być również rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne.

4. Wszelkie uwagi odnoszące się do funkcjonowania Sprzedawcy, prezentacji i wiarygodności danych, lub stwierdzonych nieprawidłowości, prosimy kierować pocztą elektroniczną na adres: biuro@klimar-narzedzia.pl.

5. Zmiana regulaminu nastąpi poprzez opublikowanie treści nowego Regulaminu na stronie internetowej Sprzedawcy, a także przez zamieszczenie Regulaminu w siedzibie Sprzedawcy.

6.Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 stycznia 2023 r.